Hogyan tudok üzletelni


Hogyan tudok aukciót indítani, eladni?


Regisztrált felhasználónak kell lenned, ehhez kattints a „Regisztráció” gombra.

A Regisztrációt követően lehetőséged nyílik azonosítani magad, (az azonosítás nem kötelező, de a partnerek előnyben részesítik az azonosítással rendelkező felhasználókat). Az azonosításról részletesen, itt olvashatsz:  http://www.diretto.hu/page/felhasznaloi-azonositas. Kérjük, kövesd a lépéseket a leírtak alapján.
Ezt követően kattints a kereső mező melletti "+" jelre.

Töltsd ki a termék adatait a megjelenő űrlapon. Itt törekedj arra, hogy a termék megjelenése minél csalogatóbb legyen, képek és figyelemfelkeltő szövegek segítségével. A tömör, de tartalmas termékcím és a részletes termékleírás szintén a sikeres Eladó legjobb segédeszközei. Ugyanakkor ne ess túlzásokba, légy őszinte a termékét illetően! A csalódott vevők hajlamosak negatív értékelést írni Rólad.

Javasoljuk, hogy a termék kikiáltási ára legyen egy kicsivel alacsonyabb, mint amit végső eladási árnak elképzelsz. A termék így minden bizonnyal elkel, viszont az alacsonyabb kikiáltási ár beindíthatja az aukciót. Győződj meg arról, hogy nincsenek-e félreértések a költségek fizetésével és egyéb kiadásokkal kapcsolatban, illetve arról, hogy ki állja a szállítási költségeket. Előfordulhat, hogy a licitálók vagy a potenciális licitálók többször is üzennek az aukció ideje alatt. Ne hezitálj, válaszolj azonnal az érdeklődők kérdéseire!

Tedd vonzóbbá termékedet jó minőségű képek feltöltésével, rövid, de lényegretörő termékleírással, továbbá még videó linket is mellékelhetsz a leírásba!

Tovább növelheted eladási esélyeidet, ha elküldöd a DIR rövidítést és a termék adatlapján megjelenő kódot (Pl: "DIR 123247") a 06-90-642-123-as emelt díjas SMS számra. Az SMS díja 260 Ft + áfa. A termék a kiemelés elküldésétől számított 1 hétig lesz látható a főoldalon az „KIEMELT AUKCIÓK” rovatban. Pannon, T-mobile, Vodafone, Blue Mobile hálózatból küldhető az SMS.

Figyelem: Csak akkor tudod kiemelni a terméket, ha aktív!
 

Hogyan tudok licitálni, vásárolni?



Amennyiben vásárolni szeretnél, kövesd a következő lépéseket. Ha még nem tartozol regisztrált Felhasználóink közé, regisztrálj most. A Regisztrációt követően lehetőséged nyílik azonosítani magad, (az azonosítás nem kötelező, de a partnerek előnyben részesítik az azonosítással rendelkező felhasználókat). Az azonosításról részletesen, itt olvashatsz:  http://www.diretto.hu/page/felhasznaloi-azonositas. Kérjük, kövesd a lépéseket a leírtak alapján. Ha már regisztráltál, és sikeresen azonosítottad magad, úgy keresd ki a megfelelő terméket, szolgáltatást a „Keresés” funkció segítségével, vagy a termékek kategóriái között böngészve. Alaposan vizsgáld meg azt a terméket, amire licitálni szeretnél. Ha felmerülne bármilyen kérdés a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban, érdeklődj felőle az Eladónál a terméklapon keresztül.

Szerezz információkat arról az eladóról, akivel a jövőben üzletet fogsz kötni. Nézd meg az Eladó profiljában a visszajelzési mutatóknál az Eladó értékeléseit, valamint az Eladó felhasználó azonosításának szintjét , ahol elolvashatod a többi Felhasználó értékelését a vele korábban kötött ügyletekkel kapcsolatban.

Győződj meg arról, hogy nincsenek-e félreértések a szállítási költségek fizetésével, a fizetési feltételekkel és a fizetési móddal kapcsolatban, valamint egyéb fontos részleteket illetően.
Határozd meg azt a maximum összeget, amennyit hajlandó vagy az áruért kifizetni, majd erősítsd meg a licitet.
Kérjük, hogy csak akkor licitálj, amennyiben komoly az ajánlatod, hiszen ezzel a szándékoddal a Ptk. szerinti vételi ajánlatot teszel!

Van lehetőséged továbbá automatikus licit beállítására is, ahol megadhatod azt a maximális összeget, amennyit megér számodra a termék. Egészen ennek eléréséig a megfelelő licitlépcsőkben a rendszer helyetted fog licitálni. Amennyiben elérte a megjelölt határt és valaki felüllicitálta az ajánlatod, a rendszer automatikus értesítést küld a megadott elektronikus postafiókba és eldöntheted, hogy licitálsz-e tovább az árúra. A licitálás nem jelenti, hogy a termék feltétlenül a Tiéd lesz. Elképzelhető, hogy másnak az adott termék egy kicsit többet is megér, és az aukció során magasabb ajánlatot tesz Nálad.


Az üzletkötést és -lebonyolítást megkönnyítendő megengedjük, hogy a termékleírásokban és a hozzászólásokban megadjatok bármilyen elérhetőséget, amin keresztül kommunikálhattok egymással. Az ezzel járó felelősség is a tiétek, hiszen a nyilvánosan megosztott adatok további sorsát már nem lehet ellenőrizni. Javasoljuk, hogy emailcímen, skype vagy egyéb üzenetküldő elérhetőségen kívül ne adjatok meg mást! Tanácsoljuk azt is, hogy telefonszámot csak privát csatornán (pl. email) keresztül cseréljetek, lakcímet lehetőleg még ott se, ha máshol is lebonyolítható az üzlet. 

E lehetőség mellett is kérjük, hogy licitáljatok és és üssétek le a terméket, amit megvesztek partneretekről. Miért jó ez nektek? Mert csak így írhattok értékelést és rólatok is csak ekkor készülhet új visszajelzést. Ez pedig közösségi érdek, hiszen mostantól nektek kell kiszűrni a nem idevalókat és jutalmazni minden jó szándékú és korrekt partnert! A kényelmesebb felhasználás kis kötelezettséggel is jár, de ahogy a régi mondás tartja: "Mindenki egyért, egy mindenkiért!"




Sikeres üzletelést kívánunk!